Örömmel tölt el amikor Debrecen új buszaival közlekedem. Szépérzetemre kedvezően hat a frissen festett felületek látványa. Mindez az alig használt abroncsokkal és a buszok elején lengedező zászlócskákkal kombinálva valóban mesés. Szinte már vidám az eddigi nívóhoz képest.

A korábbihoz hasonló kialakítású, de most (legalábbis egy ideig) tiszta üléseken közlekedhetünk. Igényes, erős járófelületek és végre nyikorgás mentes csuklók jellemzik a szerelvényeket.
De vajon meddig tartható fent a most kínált minőség? (Amiről nyugodtan kimondhatjuk a régióban talán nem is akad párja!)
Mikor okozzák az első károkat randalírozók, talán a megnövekedett díjakból kifolyólag? Vagy mikor kezdi el önmagát látványosan emészteni a rendszer? Sajnos úgy tűnik kérészéletű lesz a vállalkozás sikeressége (ill. annak reménye). Hogy miért?
Azért mert a legfontosabb módosítást nem hajtották végre; továbbra is engedélyezve van bármelyik ajtón a felszállás. Holott elméletben ez lenne a leghatásosabb módja a bliccelők kiszűrésének, ezáltal a bevétel maximalizálásának. Talán nem mernek ekkorát lépni? Nem akarnak a néppel dacolni? Az biztosnak tűnik hogy nem kis felháborodást váltana ki egy ilyen húzás a kényelmes Cívisek között.
De ettől függetlenül mégis megszoknák, később talán el is fogadnák ezt is, hiszen kénytelenek lennének. Szóval kaptunk egy nagy narancsszín léggömböt az arcunk elé. Ezzel átmenetileg takarni lehet a régi látképet. Azonban nem bírja majd sokáig és előbb utóbb megsemmisül majd ez is mint a másik. Hacsak nincs a korábbinál különböző taktikájuk vagy egyszerűen nem kapnak észbe!
Ha az előbbivel van dolgunk hát örömmel fordítsuk orcánkat kíváncsisággal feléjük! Vajon mi lehet az? A bevételek növeléséből kívánják a tátongó lyukakat betömni? Ez kétségtelenül sokak számára fájdalmas húzás. De a diákok immár járhatnak kerékpárral az Egyetem és a Nagyállomás között. Persze ez a pár kilométer kerékpárút jószándékkal sem elegendő a normális és teljesértékű városi közlekedéshez.
Csak elképzelem azt hogy a szóvivő helyett beszélek: "Ha nem tetszik el lehet innen menni!"
Üzenem az első embernek aki rágót ragaszt majd az egy új jegylyukasztóba. Köszönjük a segítséget, hiszen nem kért itt senki vizitdíj-automatát a buszokra. Háromszáz HUF egy menetjegyért, talán már sok.
2009. július 3. 9:31
az első soroknak azt hittem, hogy dicsőíteni fogod az új buszoztatást, de azért csak előjött a P-faktor :D Azt hallottam, hogy a buszok sokkal többet fogyasztanak, plusz az extra hűtésigény miatt már az első hónapban lesz, ami bedöglik. Nem tudom mennyire igaz, bár láttam az első nap nem induló Volvót. igaz, utána sikerült elindítaniuk, de nonszensz, hogy már az első nap rosszalkodik. egyébként rosszul tudod, nem tudom honnan vetted, de az első ajtón a felszállás nem engedélyezett most sem, erre gyönyörűszép, kék-fehér, dkv logós matricák figyelmeztetnek a buszok ajtaján, két nyelven is. az már más dolog, hogy a buszos nem csinálja azt, mint régen, hogy kinyitja az elő ajtót, aztán csak akkor engedi a leszállást, ha mindenki besorakozott az első ajtóhoz. a volán-érában sem tartották be amúgy, csak ha rájuk szóltak. akkor volt két három nap, vagy egy-két hét, de utána visszaálltak. megbénítja a közlekedést ez a módszer. nekem volt olyan sokszor, hogy három busszal mentem a tóciból a kodolányiba, és néha csak arra van idő, hogy leszállok gyorsan és átfutok a busz mögött álló másik buszhoz és felszállok. ha még megvárnám, amíg méltóztatik kinyitni az ajtót a sofőr, akkor lehetetlen lenne. a buszjegy tényleg drága, vegyünk bérletet, 20 utazás után megtérül az ára. 10 alkalom oda-vissza. ez talán még nem olyan drága. a diák meg még olcsóbb. persze csak ha utazunk annyit. ha meg nem, akkor egyszer talán kibírjuk, főleg, ha már ilyen szép buszokon utazhatunk. de azért kicseszés ilyen melegben, hogy a sofőrök még mindig a gázolajlopáson gondolkoznak és kikapcsolják a légkondit. mert érthető, ha okoskodni akar - megjegyzem rossz szocialista beidegződés - és 24 fokban nem kapcsol klímát, de 30 fokban már elviselhetetlen, hogy a motor melegíti az utasteret, az ablakon betűz a nap és ott izzad a buszon 50 ember, ahelyett, hogy benyomná a klímát.
2009. július 3. 12:23
Villamos-trolibusz diákbérlet? Helló, mi!
2009. július 3. 13:23
igen okoska, nekem már 6 éve az van. hogyne létezne diákbérlet. városi kombinált tanuló havi bérletjegy 2 980 Ft.
2009. július 3. 22:49
Persze hogy a matricák kint vannak, tudom. Csak egyből arra gondoltam hogy az csak formalitás. A "természetes" rendszer pedig az ami most is megy.
Szerintem akkor sem jó hogy minden ajtó szabad. Persze az első napon meggyűlne a bajunk a sorban állással de ehhez hamar hozzá lehetne szokni. Megy az ha muszáj. A sofőröknek is több pénz jutna, nem kellene sumákolniuk sosem. Egy jól fizető állást már nem kockáztatnának.
2009. július 4. 10:13
nem hiszem, hogy ők részesülnének a plusz profitból, max hosszútávon emelnék pár ezer forinttal a fizetést, de nem tartom valószínűnek. magyarországon az a bevett módszer, hogy annyiért dolgoztatunk, amennyiért eljönnek dolgozni. itt nem becsülik meg a munkát, ha van aki buszozik 70 ezerért havonta, akkor nem vesznek fel olyat, aki 90ért teszi ugyanezt. ha már meg megszokta a hetvenet, minek emeljenek feleslegesen. max ha szorul a hurok és kikövetelik maguknak. az ilyen hozzáállás miatt nincs színvonala a szolgáltatásoknak. a buszos úgy van vele, oké, hogy meghúzza a nadrágszíjat és elmegy 70ért melózni, ha már sehl nincs munka, de ezért a pénzért nem nyújt semmi minőséget, mert azt már kiölték az emberekből az elmúlt fél évszázadban.
2009. július 6. 20:52
Nem akaron 44,44y,47essel járni:( engm nem érdekel az új busz, vagy az, hogy még 2 hónapos sincs, de már toldva foldva van, nem nyílik ki a hátsó ajtó, graffitis, és nem működik a jegykezelő, az új digitális tblák nincsennek pontosan beállítva, drágább a bérlet, mert nincs csak busz (nem érint kb 10 éves korom óta kombináltal utazok) engem ez a hülye átszámozás bosszant..ma is majndem nem szálltam fel a buszra mert néztem hogy 47es mi a f** ???!!! :S
2009. július 9. 21:55
Sztiv! Nem értesz, azelőtt a villamos-trolibusz diák 1350 Ft volt! Na ez július 1-től megszűnt, emiatt egy ismerősöm bosszankodott, akinek a vili meg a troli bőven elég volt, és sok neki a 2980, és nem vigasztalja, hogy járhat busszal, mert eddig sem járt, ezután sem fog! Lehúzás!!!
Megjegyzés küldése