Kőbárány blogja

Metró-teszt

Újabb tesztet végeztek Budapesten, a megújuló metrókocsikkal kapcsolatban. Célja roppant egyszerű; vajon beleférnek a leszállított metrókocsik a metróalagútba? A mérések elvégzése az első kocsik megérkezte után két héttel vált aktuálissá a főváros szakemberei számára. A teszteket a most is szolgálatot teljesítő szovjet kocsikkal végezték el. Ennek közölt oka az, hogy az új szerelvények még a gyártó cég tulajdonában vannak, így azok nem használhatóak hasonló célra.(Valamint a kiállításra váró garancia papírokat is erősen féltik-K.B.)


Még mielőtt arra gondolnál hogy bonyolult számításokra és távolságmérők repertoárjára volt szükség ki kell hogy ábrándítsalak. A célszárszám egy tapéta vágó, felhasznált anyag pedig néhány tábla hungarocell. A tesztek kivitelezése egyszerű hungarocell sablonok felragasztásával történt meg, ugyanis ezekkel lehetett a legegyszerűbben és legolcsóbban modellezni a még nem használható új metró szerelvényeket. Néha a mérnökök is beszámolnak egy kis "józan paraszt" észről, van hogy ennyi is elegendő.

Levegőben a kérdés, miért is volt erre szükség, hiszen a rendelés leadása már régen megtörtént sőt számos kocsi már a helyszínen állomásozik. Ennek oka abban állhat hogy a gyártó cég elnagyolt adatokat továbbított a megrendelő felé. Komoly befektetéseknél nem szerencsések az effajta bakik, azokat azonban nem lehet mindig elkerülni. Noha korántsem az első eset előtt állnánk, emlékezzünk csak vissza a budapesti Combino Supra első szereplésére. Akkor a szintén hibásan felmért paraméterek miatt számos megállóhelyet és jó darab felső vezetéket kellett átszabni. Komoly összegekbe került ez akkor. Másik lehetőség amivel számolhatunk az az hogy ezzel kívánták tesztelni az alagutak belső felületének alkalmasságát. Megeshet hogy az öreg alagutak állapota nem a legkedvezőbb napjainkban. Szerencsére a metró tesztek kielégítőnek bizonyultak, sehol nem karcolódott meg a hungarocell tehát elférnek a hernyók.

Szerelmesek bizalmával fordulunk május és június napjai felé, reméljük a próba üzem nem okoz meglepetéseket, sem további szűkítéseket kicsiny hazánk korántsem üveg, de mégis szűkös zsebén.

Budapestre az év végéig további 21 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény érkezik még a kettes metró vonalára, 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló szerelvény pedig ezt követően a 4-es metró vonalára.

2 megjegyzés:

tipikusan magyar szokás ez is... valyon miért pont egy olyan cég nyerte meg a tendert, ami nem képes korrekt adatokat közölni a rendelt termékről... korrupció szagot érzek.


A zsebpénzért sorban állnak a metrósok is, úgy a 4-es építési vonalán mint az irodákban. De legyünk jóhiszeműek és bízzunk abban hogy az alagutak állapotát mérték fel ezzel az "eljárással".



Üzenőfal:

Zene olvasáshoz: (Didgeridoo dallamok)

Északkelet-Magyarország időjárása

Blogarchívum