
~A Tócó-völgyi lakótelepen befejezik a legújabb közpark alapjául szolgáló első műtárgyat. Ez nem más mint egy zsilipkapu ami egy gát részeként hivatott a kiváló minőségű Tócó-patak vizét megtartani. A mederásás kivitelezése március végére elkészül. A továbbiakban sétány kialakítása és parkosítás veheti kezdetét. Hacsak a Vulkántelepi Libatop, Kecskerágó vagy Somkoró utca jámbor lakói másként nem vélekednek a terv hasznosságáról. Reméljük többet sikerül alkotni mint egy újabb hínártengert.
~Az ehhez hasonló állapotú Békés-tavon, szerencsére megpróbálnak változtatni. Az előző év őszén növényevő halak betelepítése történt, melyeknek 90%-át az első héten sikeresen ki is fogták a szemfülesebbek. Ettől függetlenül maradhatott elég ahhoz hogy az áldatlan állapotok javuljanak (ez kicsit kakukktojás a felsorolásban).
~Átadják az épülő Apollo Superior üzletház 450 férőhelyes parkolóházát. Ezen építkezés legfőbb kiváltó oka, a parkolóház megszületésének lehetősége, hiszen nincs már szükség több üzlethelyiségre(akárcsak a Fórumnál, hiszen ahogyan ott, az Apollónál is városi tulajdont képez minden egyes kocka).
~Régi álom már a kövület Nagyerdei Strandfürdő felújítása. A tervek szerint teljesen újjáépül, ráadásul két hektárnyi zöldterülettel is bővítik majd. További külső-belső medencékkel, valamint szauna centrummal és fitnesz részleggel lesz gazdagabb. Az Élményfürdő mellett pedig egy új, 4 csillagos, 246 szobás hotel fogja kiszolgálni a vendégeket. A strandfürdő megújulása 2,5 milliárd, a Termál bővítése 2,2 milliárd, míg az új szálloda megépítése 5,5 milliárd forintba kerülne, melynek egy részét pályázaton kívánja elnyerni a Debreceni Gyógyfürdő Kft. A beruházások lényegében egyidőben zajlanának és 2010 júniusára fejeznék be. Ez azt kellene jelentse hogy a létesítmény bezárja kapuit a 2009-es szezonra, erről azonban nem tettek közé információt. Marad egyenlőre rózsaszín léggömb. Legalább nyugton marad a körút, a tervezetben ugyanis a Hotel homlokzatának áttétele is szerepel. Ennek következtében felszedik a villamos síneket ami jelentős torlódásokat fog okozni a jövőben.
~Két év múlva 18 új villamossal és 7800 méter új villamos sínnel bővülhet Debrecen tömegközlekedése. A Hunyadi utcától egészen a Doberdő utcáig építenek ki új villamos nyomvonalat. A beruházás a második negyedévben kezdődik és 2010 év végére fejeződik be. A vonal kiépítésével megszűnik a 30-as és 31-es buszok közlekedése. Debrecenben ezek a vonalak rendelkeznek az egyik legnagyobb utasforgalommal. Aki eddig a vonalakat használta ezentúl kénytelen lesz kombinált bérletet vásárolni. Ezzel a húzással hatalmas bevételnövekedés fog végbemenni a DKV-nál. Merjük remélni hogy az okos húzás bevételeit X%-ban az "utcán" is befektetik.

~Véget érhetnek a Zsuzsi-vonat öreg napjai is. A felszámolásáról szóló hírek ellentmondásosak. Nemrég szóba került a nyomvonal bővítése is, de a kocsik felújítása nem. Tehát az ötlet kétséges kimenetelű. Az egyetlen értékelhető az ingatlan amin fekszik, egy új bevásárlóközpont remek alapja lesz. Sajnos ez a sorsa, eljárt felette az idő.
~Nem kell messzire menni, a következő állomás a volt Műhelytelepi Általános Iskola a Faraktár utcán. Az utolsó években évfolyamonként csupán két osztály indult az is kis létszámmal. A majd' 100 éves intézményt felvásárolták, szintén bevásárlóközpont építése céljából. Elavult, gazdaságtalanná vált. Ezt sem tették többé az évek mint üzleti vállalkozást. Ha nincs gyerek nincs bevétel. A Motor leáll.
Sajnos ezekben a tervekben elég sok a "kezdődhet, lehet, lesz". Annál kevesebb a cement a beton és a vas. Foghatjuk a válságra egy részét esetleg a romákra is vagy akármire, egyremegy. De a viccet félretéve, itt az emberi kapzsiság a legfeketébb hátráltató tényező.
A kimaradt terveket vagy folyamatokat osszátok meg velünk!
Megjegyzés küldése